tisdag 13 januari 2009

En mycket god kycklingpaj!!



Detta är nog en av de godaste kycklingpajer jag har gjort så få ingredienser och relativt snabbt att göra,en god paj till fredags myset.Receptet kommer från matplatsen.org.(datumet på korten stämmer ej jag kom åt den knappen bara)
1 grillad kyckling
1 gul lök
3 dl skuren vitkål
1 tsk salt
1 påse taco-kryddmix
1 burk créme fraiche
1 dl grädde
smör/olja att fräsa lök och vitkål i
150 gram riven gratängost

Pajdeg
3 dl vetemjöl
125 g margarin
2-3 msk kallt vatten

Arbeta ihop degen och ställ den svalt en stund. Skär lök och vitkål i centimeterstora bitar och fräs tills det mjuknar. Tillsätt den i små bitar delade kycklingen, kryddor, créme fraiche och grädde. Rör om och låt puttra en stund.
Tryck ut pajdegen i formen (ca 25 cm i diameter) och förgrädda ca 10 min, 200 C. Häll i kycklingröran och strö över osten. Grädda i 225 grader i ca 25 min. Servera med en god sallad till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sneglat på den jag också, måste verkligen prova! Ser himla god ut!

DRÖMHUSET sa...

Mmm ser supergod ut, måste jag prova!!!

Titta in hos mig och var med och tävla om en degskål från GERBERA och Casual Living!

Kram Sofie