torsdag 22 maj 2008

jordgubbsmarmelad med choklad!







Jag har gjort marmeladen som leila gjorde förra gången i leila bakar.Jag var bara tvungen att testa!Det blev hyfsat gott faktiskt.Jag har försökt visa här lite på bilderna,men jag hadde inga fina burkar så det blev en bild på en knäcke macka.hehe..Man skulle nog ha en ostbit till!
Och det blev lite godare med bröd till,smakade lite sylt innan , men blev ganska sött.Blir nog fler gånger!Tänkte jag skulle ge min mamma en burk på alla hjärtans dag!!
Här kommer receptet:
1 liter jordgubbar
9dl muscvadosocker
150g mörk choklad 70%
1)Tvätta,rensa jordgubbarna.
2) skiva jordgubbarna lägg dem i en kastrull och häll i socker.blanda runt lite.
3)Låt sjuda i 15 minuter,och skumma om det behövs.
4)Dra av från värmen och låt marmeladen svalna något innan den hälls på burk.Ska vara en lufttät burk och rengjord givetvis.Lycka till!!

Inga kommentarer: