onsdag 21 maj 2008

Middagsmat!


Idag blev det makaroner med kassler pytt!Jag hittade basen hos http://kryddburken.wordpress.com/ .

Men jag ändrade om lite i ingredienserna typ som,istället för milda mini mat tog jag creme fraiche 5% och hadde purjolök istället för gul lök!Men det blev både gott och bra.

På makaronerna har jag en ny krydda som jag köpte idag faktiskt,från santa maria.Den heter Pasta basilico super gott!Lyfter pastan ganska mycket.

Jo jag köpte också ett paket med flingsalt från falksalt!Det är också en kul grej att ha på bordet.Fanns en massa att välja mellan men jag tog naturell.Du kan gå in på deras hemsida och titta på salterna.http://www.falksalt.se/

Här kommer receptet;
200g kassler
0,5 st purjolök
1 st vitlöksklyfta
1 nypa persilja
1 burk lätt creme frache 5%
salt&peppar
2 portioner makaroner el annan pasta.
1)häll på lite olja eller smör i pannan,stek löken lätt mjuk,pressa ner vitlöken stek ytterligare lite grann häll på persiljan.
2)Strimla kasslern och lägg ner det i stekpannan,låt puttra en stund och häll på creme fraichen.
Låt det bli varmt.Krydda med salt och peppar.Servera med pasta till.

Inga kommentarer: