måndag 24 november 2008

kycklingcouscous sweet chili



Detta är en enkel och god kycklingrätt,med lite andra smaker!Detta kommer jag göra fler gånger!Det ska räcka till 4 pers.Detta behövs;
4 kycklingfileer,ca 500g
4 dl hönsbuljong
4 dl couscous
1-2 purjolökar
2 vitlöksklyftor
smör
2 dl apelsinjuice
3/4 dl sweet chilisås
1 hönsbuljongtärning
1 tsk japansk soja
2 dl matyoghurt
koka upp buljongen och rör i couscous.Lägg på locket och ställ åt sidan ca 6 minuter.Skär kycklingen i tärningar och purjolöken i strimlor.skala och hacka vitlöken.Bryn kycklingen i smör i en stekpanna.Ta upp kycklingen.Fräs vitlök och purjolöken.Tillsätt juice,sweet chilisås,buljongtärning,soja och kyckling.Låt koka några minuter.Ta pannan från värmen och rör i hälften av matyoghurten.Smaka av med salt.
Rör om i couscousen så den blir fluffig,med gaffel,servera med kyckling.
Jag har inte hunnit med att skriva i min blogg på ett tag det har varit lite mycket!Och så har jag inte gjort så mycket mat som jag vill lägga upp här eller bakat för den delen!Man kommer väll i någon svacka då och då kan jag tänka mig!Men sen tycker jag inte om mökret som kommer för jag kan inte få bra bilder då,och det är inte heller kul,måste jag skaffa en annan kamera eller finns det något tips som kan hjälpa mig!?Men det blir nog lite mer nu framöver!=)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan din kamera ställa in iso och exponering? Blir lite lättare om man ökar(+) exponeringen. :)

Anonym sa...

Mums! Det där såg riktigt smarrigt ut!

Du missar väl inte "Primo Paulo" ikväll kl 21.00 på tv4+ ?
Kram, Jennie :)

Hallon & Blåbär sa...

Låter gott! Sweet chili och kyckling är en favorit.

/Jessica