torsdag 11 december 2008

saffranskaka




Detta är ett recept från http://kryddburken.se/ hon bakar den till advent!Jag va så sugen att testa och jag är supernöjd med detta recept,så tack för att du delar med dig!!=)

Det blir mycket gott till mig,för det är bara jag som tycker om saffran!!

Detta behövs;


200 g margarin
1 gram saffran +1 sockerbit
2 ägg
3 dl socker
1½dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
florsocker


•Stöt saffran,smält smöret tillsätt saffran,låt detta hettas upp.Slå på mjölken och låt svalna något.
•Vispa socker och ägg poröst.Blanda mjöl och bakpulver i en skål och häll det sedan i äggsmeten och vänd sist ner smöret.
•Grädda i 45 minuter i 175°G i en smord och bröad form.


TACK SÅ MYCKET KRYDDBURKEN FÖR DETTA SUPERGODA RECEPT SOM JAG KOMMER GÖRA ÅTER OCH ÅTER OMIGEN!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Va roligt att den blev uppskattad! I vanliga fall tycker jag inte om sockerkaka men detta är något extra och mycket saftigare! :-) Ha nu en mysig helg & en riktigt GOD JUL!!