måndag 27 oktober 2008

pastasås



en väldigt enkel pastasås,typ man tager vad man haver där hemma=) Den översta bilden är på matlådan som jag ska ha med mig i kväll,överlag blev bilderna inte bra batteriet va lite urladdat,jaha typiskt mig!!Jag hade detta;
1 röd lök
½ purjolök
2 paket bacon
1 gul paprika
2,5 dl matlagningsgrädde (typ laga lätt)
lite maizena
1 liten sguash
svartpeppar
oregano
•Hacka löken o purjolöken,fräs i pannan.ta i baconet + paprikan stek nångon minut.
•Ta i matlagningsgrädden rör om och låt puttra någon minut,häll lite maizena i kallt vatten rör i såsen,krydda och puttra lite till.
•Stek squashen för sig och blanda ner den i såsen ,blanda sås och pasta och det blir mycket gott!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Supergott! Det där låter lite som den fyllning jag brukar ha till varm smörgåstårta! Men jag har även använt den till pastasås när det blivit lite för mycket! Ha en trevlig kväll och på återseende!

Anonym sa...

Tack snälla:)