onsdag 17 mars 2010

kycklinggryta

Detta blev en god gryta som gick ganska snabbt att göra!men jag gjorde om receptet
för jag hade inte alla ingredienserna.Men såhär ser receptet ut;

ca1200gr kyckling(1st hel kyckling)
2st gula lökar
1st vitlöksklyfta
1,5dl hönsbuljong
1msk fransk senap
1st röd paprika
250g champinjoner
2dl cteme fraiche
1msk soja


1.skär kycklingen i mindre bitar,bryn bitarna gyllene bruna runt om i lite matfett.
2.lägg bitarna i en stekgryta med salt och peppar.
3.skala och skiva lökarna tunt,fräs dem i lite matfett tills de är mjuka.Lägg över dem i stekgrytan,tillsätt buljongen,pressad vitlök och senap.Låt puttra i ca 30min.
4.ansa och skiva svampen,kärna ur och tärna paprikan.Fräs svampen i lite matfett tills vätskan har kokat in.
5.lägg över fråset i stekgrytan tillsammans med creme fraiche,låt grytan puttra i 10 min eller tills kycklingen är klar.smaka av med soja,salt och peppar.


Jag hade ingen hönsbuljong hemma så jag tog kyckling fond och spädde med vatten,och så hade jag inga champinjoner ,och då tog jag 2 stycken paprikor och vanlig senap.och så hade jag kyckling fileer istället.

Inga kommentarer: